Saturday, May 29, 2010

miniReplika 61


Od wielu lat zajmuję się modelami, przeglądam czasopisma, informacje na stronach internetowych, rozmawiam z innymi modelarzami. Różne są gusty, ale powtarzają się zdania określające niektóre samoloty mianem ładnych, inne - brzydkich. Utarła się opinia, że F-105 należy do tych pierwszych, mi natomiast zupełnie się nie podoba. Z kolei A-7, który ma nawet przydomek SLUF - Short Little Ugly Fellow (krótki mały szkaradny koleś), zawsze urzekał mnie swoją sylwetką. Do brzydali zaliczany jest również Westland Wyvern, i mimo, że nie zachwyca mnie on jak np. Spitfire, to jednak podoba mi się. Samoloty okresu powojennego nie cieszą się wśród modelarzy, a zatem producentów, wielką popularnością. Dlatego też w skali 1/48 można było wykonać replikę Wyverna tylko z vacuformy Dyna-vector. Chciałem się zmierzyć z tym zestawem, ale dostępność wyrobów tej firmy nie jest zbyt duża, za to cena wprost przeciwnie. Długo trwała posucha, aż tu nagle model pojawił się w zapowiedziach Classic Airframes, a zaraz potem Trumpetera. Nie skusiłem się na tą pierwszą pozycję, mimo że pojawiła się wcześniej.

Download from (hotfile.com)

No comments: