Wednesday, February 18, 2009

Super Model 01 2005


Tak pomalowany model poszedł znowu w odstawkę na 2 dni tak, aby wszystkie nakładane kolejno warstwy farby dobrze wyschły. Kolejnym etapem było zrobienie śladów eksploatacji maszyny - obicia modelu, zacieki, itp.. Ponieważ chciałem zrobić pojazd, na którym byłoby widać, że „wiele przeszedł" musiałem starannie się do lego przyłożyć. Pierwszymi czynnościami, które wykonałem to obicia pojazdu. Zrobiłem je w najprostszy ze znanych mi sposobów, czyli po prostu namalowałem je cienkim pędzelkiem - wymaga to oczywiście wprawy i treningu. Obicia wykonałem kolorem 67(H) oraz zwykłym ołówkiem. Drugi etap to robienie zacieków - wykonałem je przy pomocy farb olejnych dla plastyków serii Rembrandt i Van Gogh firmy Talens - kolory to: brąz Van Dykę, Raw Umber. Ślady rdzy wykonane zostały kolorem Burnt Sienna. Do nakładania śladów eksploatacji wykorzystałem również suche pastele firmy Talens - kolory to: Raw Sienna, Gold Ochrę, Titanium White, Black (rozcieńczane spirytusem albo nakładane na sucho). Pomalowany już model zagruntowałem bezbarwnym lakierem matowym firmy Humbrol. Następnie nałożyłem godła (kalkomanie Techmodu) na hełmy oraz kalkomanie na tablice rejestracyjne. Resztę oznaczeń - krzyże, oznaczenia dywizji i palmę ze swastyką naniosłem przy pomocy szablonu firmy Aber.

No comments: