Tuesday, September 8, 2009

miniReplika 47


Model Hansy Brandenburg to antyczny już short run, którego zdobycie w dzisiejszych czasach może graniczyć z cudem. Mnie jednak udało się to kilka lat temu, lecz dopiero teraz replika trafiła na "stół operacyjny". W zestawie mało mamy części plastikowych, za to jest duża "blacha" i spore kalki. Pomimo, że w zestawie jest kilka ciekawych malowań, ja zdecydowałem się wykonać odpowiednik samolotu jakim latał Maryan Gaweł z Flik 41J. Wykorzystałem do tego celu krzyże z zestawu oraz szachownice z Blue Rider - WWI Austro-Hungarian Insygnia Markings. Sklejanie jak zwykle rozłożyłem na kilka etapów, rozpoczynając od wnętrza wykonanego prawie w całości z elementów fototrawionych. Po "zamknięciu" go w kabinie, pomalowałem kadłub w imitację ciemnej sklejki. Zrobiłem to, nanosząc podkład w postaci Humbrola 93 lub 94, a po dokładnym wyschnięciu "suchym" pędzlem wtarłem kolor drewna, powstały z wymieszania farby czarnej i czerwonej. Osłony silnika potraktowałem aluminium, kreśląc następnie przy pomocy ołówka delikatne kółeczka. Tak przygotowany kadłub zaliczył Sidolux, otrzymał kalki i ponownie trochę chemii z Cieszyna.

No comments: